דלג לתוכן

תכנון אסטרטגי

גיבוש ותכנון אסטרטגיית מדיה לארגון מכל סוג שהוא הוא צעד בסיסי וחשוב במיוחד בהתנהלות של חברה בסביבה מודרנית ומדיה דיגיטלית.

איך מגבשים אסטרטגיית תקשורת?

אסטרטגיית התקשורת שמנהלי רהב תקשורת בונה עבור לקוחות החברה מבוססת על מחקר מעמיק שנערך יחד עם אנשי המפתח בארגון ונשענת על מקורות מידע רחבים וניסיון עשיר.

זיהוי וגיבוש יעדים אסטרטגיים

השלב הראשון בגיבוש אסטרטגיית התקשורת עבור הארגון שלך מתחיל בזיהוי וגיבוש היעדים לארגון. בין אם מדובר בקידום שירותים רבים, "דחיקת" מוצר לתודעה הציבורית, השכלה בשוק, מיצוב טוב בעיני המשקיעים או מיצוב החברה כסמכות בתחום פעילותה - יש להחליט ביחד על יעדים ויעדים ברורים , שתשרת את אסטרטגיית התקשורת שגובשה עבור הארגון.

קהלי יעד

מיד לאחר גיבוש היעדים לתכנית האסטרטגית, יש לזהות את קהלי היעד אליהם אנו מכוונים ולגבש אותם כדי להשיג את היעדים הרצויים. זיהוי וגיבוש קהלי יעד הוא שלב קריטי בתכנון אסטרטגיית התקשורת של הארגון. למרות שניתן לפעול במקביל בכמה ערוצים להשגת יעדים שונים, חשוב לזהות בזמן לכל אחד מהם, שהוא הקהל הרלוונטי ביותר אליו אנו פונים.

הודעות - מה הסיפור שאנחנו רוצים לספר?

לאחר שזיהינו את קהלי היעד שאליהם פונה הארגון באסטרטגיית המדיה שלו, בכדי להשיג את היעדים שהצבנו לפניו, השלב הקריטי ביותר בגיבוש האסטרטגיה התקשורתית הוא לכתוב את "סיפור הארגון" וליצור מלאי מילואים של מסרים לכל קהל יעד שהצבנו לעצמנו.
המסרים שאנו מגבשים יתאימו לכל אחד מקהלי היעד וישמשו את היעדים האסטרטגיים שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך בכל פעילויות התקשורת (ובכל ההיבטים השיווקיים) של הארגון.

אסטרטגיית תקשורת כחלק מאסטרטגיית השיווק של הארגון

המסרים של הארגון חייבים להתאים את עצמם לכל אחד מהקהלים והיעדים בכל תחומי הפעילות השיווקית, ולא רק בתקשורת. כל המסרים שהארגון מעביר חייבים לדבר בשפה אחידה ולא לסתור זה את זה, מצב לא רצוי שיכול להוביל לקריסת האסטרטגיה ולאי השגת המטרות. לכן, המנהלים ברהב תקשורת רואים עצמם חלק בלתי נפרד וחשוב ביותר בצוות השיווק של החברה. עלינו לדעת כיצד להיות מעורבים בהחלטות השיווק השונות ולתרום מניסיוננו על מנת להבטיח כי כל פעילויות השיווק של הארגון יעבדו בסינרגיה זה עם זה וישרת את המטרות והיעדים המשותפים.

תכנון וגיבוש אסטרטגיה - אחת ולתמיד?

אל תטעו, אסטרטגיית המדיה של החברה אינה נקבעת פעם אחת וקובעת את התנהלות התקשורת של החברה לנצח; לעומת זאת.
תכנון אסטרטגי ארוך טווח דורש מודעות גבוהה לדינמיקה ולסביבת המדיה המתפתחת ובקיאות בזירה העסקית ובתחומי הפעילות של הארגון תוך כדי שינוי מתמיד, חזרה ושדרוג התהליך.

היכרות עם סביבת העבודה העסקית ומודעות לשינויים בתקשורת - תנאי הכרחי לאסטרטגיה מנצחת

האסטרטגיה הראשונית שנבנית עבור הלקוחות מהווה בסיס איתן להנהלת החברה, אך עליה להתאים את עצמה לאורך הדרך יחד עם העבודה המשותפת הנוגעת לצרכים המתפתחים והמשתנים של הארגון, בהתחשב בשינויים בעולם התקשורת ו זירה עסקית בה פועל הארגון.
תשומת הלב של אמצעי התקשורת במדינה קטנה כמו שלנו היא משאב מוגבל מאוד שגורמים רבים בעלי אינטרסים שונים ומגוונים נאבקים להשיג.
רק בעזרת תכנון אסטרטגי נכון והולם והכוונה מקצועית, תהיה לארגון שלך הזדמנות ריאלית להשיג את מירב, ובאותה תשומת לב תקשורתית מדויקת ביותר, שראוי לארגונך.

למידע נוסף על תכנון אסטרטגי ושירותים אחרים, אנא צרו איתנו קשר בכתובת: +972-3-7188555 או השאירו פרטים לחזרה

HE