דלג לתוכן

יחסי תקשורת

הקשר בין יועצי התקשורת לדוברים עם אמצעי התקשורת השונים תמיד היה מערכת מורכבת, עם איזון עדין.

מה ההבדל בין אנשי תקשורת ליועצי תקשורת?

מצד אחד אנשי התקשורת מחפשים את הסיפורים המעניינים, החשובים והחדשותיים ביותר ומצד שני יועצי התקשורת מחפשים להציג את לקוחותיהם בצורה הטובה ביותר.

יועץ תקשורת ישכיל לבנות מערכת יחסים נכונה ומאוזנת תוך שימוש בכלי החשוב ביותר העומד לרשותו: אמינות ושקיפות בראש ובראשונה. זהו הכלי החשוב ביותר שיש לטפח, וממנו יעלה פריחה של סיפורי חדשות, אמיתיים ועדכניים אשר יירקמו בדרך, בתוך מערכת היחסים שנרקמה. ברגע שעיתונאי חש בשיתוף הפעולה עם בעל ברית שמבין את הסיפור, ישקף לו אותו בצורה ברורה ואמיתית, הוא ישמור על נאמנות לאדם שמולו וישאיר דלת פתוחה להמשך יצירת שיתופי פעולה שישרתו את שניהם מסיבות.

יצירת קשר שקוף ופתוח עם עיתונאים חשובה גם בהיבטים הפחות חיוביים שמתעוררים לפעמים. לקוחות אשר מסתירים ולא חושפים מידע באופן מלא, לא נעים ככל שיהיה, יתקלו בפריטים חלקיים שיציגו רק צד אחד של המשוואה ובכותרות העלולות לגרום נזק. מערכת יחסים מבוססת שקיפות תשמור לרוב על הגינות ואיזון במאמרים מסוימים שניתן להצטייר כבעייתיים.